Succes Huurdersvereniging bij verhelpen Klacht bewoners Gagelstede

In 2018 heeft de Huurdersvereniging Gemeente Rucphen klachten van bewoners aan de Gagelstede in St. Willebrord na een lange procedure kunnen oplossen.

In het najaar van 2017 kwamen meerdere bewoners van de Gagelstede in St. Willebrord met klachten over overlast bij de Huurdersvereniging Gemeente Rucphen. In de Gagelstede was een wasgelegenheid geplaatst, een project voor werkelozen. Dit veroorzaakte veel overlast en geluidsoverlast en nog meer problemen. De lift werd intensief door de wasserij gebruikt om het wasgoed te vervoeren, waardoor de bewoners minder vaak gebruik konden maken van de lift. De was, die in het pand te drogen hing was vanaf de straat zichtbaar. Verder voelden de bewoners zich onveiliger.

Er zijn eind 2017 meerdere bijeenkomsten geweest met Thuisvester, de huurdersvereniging en de bewoners van Gagelstede ook op het Gemeentehuis, helaas zonder succes.

Het DB van de Huurdersvereniging heeft vervolgens onderzoek gedaan naar de klachten van de bewoners en de klachten bleken gegrond. Het betrof onder andere onveiligheidsgevoelens en het bezet zijn van de lift. Tevens zijn er door HV regelmatig foto’s van het pand gemaakt, waarbij de was zichtbaar is.

In 2018 is opnieuw overleg met de Gemeente, Thuisvester, Huurdersvereniging en de bewoners geweest. De huurdersvereniging heeft zich hard gemaakt voor de bewoners voor Gagelstede.

Uiteindelijk is besloten dat de wasserij weg moet uit de Gagelstede. De bewoners zijn opgelucht en tevreden met dit resultaat.

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Nieuws